HAPPY!!!!!! OMG!!!



JAAA!!!!! JAG ÄR BARA SÅ GLAD JUST NU!!!!!!!!!!!!!!!

Mina släktingar från USA har skickat en julklapp till mig och jag är så glad!!!! Kan ni gissa vad jag fått???
SAKER FRÅN MYHUNGERGAMES.COM!!!!!!







ÅHH JAG TROR ATT JAG KMR DÖÖÖÖÖÖ!!!!!!!!!!!!!!

//Therese Mellark

God Jul

Hejsan coh god jul på er allihopa!
Jag fick några paket imorse coh jag fick bland annat "Film Fantasy", enn engelsk eller amerikansk tidning som handlade MYCKET(!!!!!) om Twilight och sånt men även ett uppslag om HUNGER GAMES!!!!!
A  ja god jul och må oddsen ALLTID vara er gynnsamma.
Ruth Mellark

Taylor Swift på Soundtracket med Safe and Sound

Det är nu klart att Taylor swift kommer medverka i Hunger Games soundtrack.
Här oven är låten som kommer att vara med.
Ruth mellark

Bild/Bilder från "Hungerspelen" i "Total film" magazine

Bilden kommer från tidningen "Total film" Magazine, på framsidan är det en bild från "the hobbit".
Bilden är skannad av Emma -någonting- men bilden är i alla fall länkad till henne.

Vilken perfekt julklapp det var för mig att få en ny bild på Peeta/Josh(<3333).
Hur kan man vara så söt som han? Om den kommer till sverige så ska jag köpa den!
Ha en bra "dan' före doppare dan'" då så ses vi sen.
Ruth Mellark

Lånad information om "The Capitol Colours"



Titta bara på
Ms Trinkett i denna bild! Hennes perfekt böjda hår är en mycket mjuk rosa nyans, vilket ytterligareaccentueras av en lila huvud pjäs och en fuchsia topp. Effie makeup är lika djärv, med varmt rosa ögonskuggaöver och under ögonen, plus matchande läppstift (för att inte nämna de fjäder-liknande utsmyckningar på hennes ögonfransar). Annonsen har små färgrutor av vad vi anspråk på att vara den officiella 12 färger att lanseras som en del av "Capitol Colours" linje, liksom de ledande och smarta slogan "Vad kommer du att bäratill invigningen?"

Och ser det ut som nagellack färgerna kommer att tillåta medborgare att visa sitt stöd för distriktets Hyllningar(som vissa av våra läsare ursprungligen gissat ... bra gjort!).

Enligt nyheter från Capitol, kommer 12 polska färgerna representerar vart och ett av 12 distrikt, som gör det möjligt för medborgarna i Panem att visa stöd för sin favorit hyllning leder fram till spelen den 23 mars. Innekällor berättar att förvänta sig mer nyheter från Capitol som de fortsätter att bygga ut ytterligare kampanjer under de kommande veckorna.

Vi kan inte vänta att se vad mer Capitol (och Lionsgate!) Har i beredskap för oss

Hittade infot på http://www.thehob.org och översatte det på google.
Ruth mellark

Lego Trailer ;)



Jätte bra gjord tycker jag. vad tycker ni?? ;)

Citat

(Källa)
Sökte bara runt coh hittade den här bilden, så himla söt han är!
Visst händer det saker i HG världen men inte sånt där super viktigt utan mer om skådespelarna sånt som inte har egentligen med Hg att göra så vi kan väl ta ett citat i så fall.
«Jag har svårt att förstå mig på honom, viket skulle kunna vara intressant under andra omstängdigheter men just nu inebär det bara problem.»
Katniss i "Hungerspelen"

Ett svar





Choi om En HG video:
Vad använder du för redigerings program?

Svar: Jag gjorde den i iMovie, ett apple/mac program.
Tack för kommantaren btw och ja "team" i hg känns lite strange eller vad man ska säga.
iMovie är hur enkelt att anväda som helst så om du ska använda det kommer det nog gå jätte bra.

Officiell Musik till Trailern

Ps. ny bild
Här är musiken till en officiella trailern.
Jag har lyssnat på det SJUKT många gånger och jag vet exakt vad i trailern som händer även fast jag bara här musiken.
Ruth Mellark

Josh hutcherson interveiw for The Hunger Games

En intervju med josh hutcherson om hungerspelen.

Ny widget

Det här tror jag är en ny widget med Alla deltagare, vilket distirkt de kommer ifrån, vad de heter -fast på alla förutom de som nämns i boken står det "tribute"- och deras vikt.
"Korten kallas Trading cards".
Ruth Mellark

Glad Lucia alla Hunger gamers

Bara kladdade ihop något, hoppas det blev bra i alla fall.
Glad lucia och glad alla "bara 100 dagar kvar tills hungerspels premiär" dagen!

100 Dagar kvar!

Idag är det bara 100 dagar kvar tills Hunger games premiären i sverige och massa övriga länder.
I frankrike kommer filmen ha premiär 22 mars, vilket är det tidigaste datumet i över alla länder som ska "se den".

En HG video

Hejsan!
Jag bestämmde mig för att lägga upp en "video" som jag gjorde för en tag sen. Jag la till några bilder coh lite små grejer men nu är den klar. Svårt att inte ta med så många bilder på PEETA!!!<3333
Det är min första video NÅGONSIN så därför kanske den inte är så bra. Bilderna på Fatta eld coh bilderna på texterna är mina egna.
A ja ENJOY!!!<333
Ruth Mellark

Hungerspels trailern i Harry Potter format.

Det här är en video som jag hittade på hungercatchjay.blogg.se, en blogg som jag brukar titta på coh det här är en väl gjord trailer med scener eller "snuttar" ur Harry potter med Hungerspels trailerns ljud.

Citat ♥

"I want to show them that I’m more than just a piece in their Games." - Peeta


Låt som "JAG" tycker påminner om HG;



A warning to the people
The good and the evil
This is war
To the soldier, the civillian
The martyr, the victim
This is war

It's the moment of truth and the moment to lie
The moment to live and the moment to die
The moment to fight, the moment to fight, to fight, to fight, to fight

To the right, to the left
We will fight to the death
To the Edge of the Earth
It's a brave new world from the last to the first

To the right, to the left
We will fight to the death
To the Edge of the Earth
It's a brave new world
It's a brave new world

A warning to the prophet, the liar, the honest
This is war
To the leader, the pariah, the victim, the messiah
This is war

It's the moment of truth and the moment to lie
The moment to live and the moment to die
The moment to fight, the moment to fight, to fight, to fight, to fight

To the right
To the left
We will fight to the death
To the edge of the earth
It's a brave new world
From the last to the first

To the right
To the left
We will fight to the death
To the edge of the earth
It's a brave new world
It's a brave new world
It's a brave new world

I do believe in the light
Raise your hands up to the sky
The fight is done
The war is won
Lift your hands
Towards the sun
Towards the sun
Towards the sun
Towards the sun
The war is won

It's the moment of truth and the moment to lie
The moment to live and the moment to die
The moment to fight, the moment to fight, to fight, to fight, to fight

To the right
To the left
We will fight to the death
To the edge of the earth
It's a brave new world
From the last to the first

To the right
To the left
We will fight to the death
To the edge of the earth
It's a brave new world
It's a brave new world
It's a brave new world

A brave new world
The war is won
The war is won
A brave new world

I believe in nothing
Not the end and not the start
I believe in nothing
Not the earth and not the stars
I believe in nothing
Not the day and not the dark
I believe in nothing
But the beating of our hearts
I believe in nothing
One hundred suns until we part
I believe in nothing
Not in satan, not in god
I believe in nothing
Not in peace and not in war
I believe in nothing
But the truth of who we are


Är det bara jag elr börjar ni också tänka på Hg när ni hör den här låten??? ;)


Ställ frågor till Jennifer Lawrence och Liam hemsworth

Snart så träffar den nordiska tidningen "Julia" våra näst bästa skådespelare nämligen (gissa) Jennifer Lawrence och Liam hemsworth.
Om någon vecka så träffar Julia skådisarna i kommande storfilmen Hunger games som är baserad på boken Hungerspelen. Nu har du chansen att ställa dina frågor till Jennifer Lawrence (som spelar Katniss) och Liam Hemsworth (som spelar Gale). Kanske blir det just din fråga som kommer med i tidningen.
Klicka på texten, logga in, skriv din fråga och så kanske det blir just din fråga dom svarar på.
Blir sur pga att inte JOSH HUTCHERSON KUNDE VARA MED!!!!!!!!!!!!!!!

Josh Hutcherson singel<333333

Jag tror att han varit det ett tag eller ja ganska länge men ändå så har det rycktats om att han och Vanessa Hudgens varit tillsammans, jag har värgat tro det och igår fick jag svaret att Vanessa är tillsammans med Justin Butler.

Who will you support


Hejsan ja som sagt så är vi ledsnaöver den dåliga uppdateringen men hur som helst här har ni lite bilder tills vidare eftersom det verkar vara ganska lugnt just nu i HG världen.
Ruth Mellark

RSS 2.0