Tillfällig design!!!

Heeej!! Just nu har vi en tillfällig design tills vi får lite insperaation till headern

Puss
Therese Mellark

Trailers till andra filmer som skådespelarna i Hg ska vara med i

Josh Hutcherson (Peeta)- Carmel-by-the- sea (Btw. JOSH ÄR BARA SÅ SNYGG!!!!!)
 

Rampart- Woody Harrelson (Haymitch)

Gale & Peeta :D



/Therese Mellark

Ett repotage (stavning?) om HG i People magazine.


Om jag skulle gissa, den nya bilden med Cinna, Haymitch, och Peeta ser ut som det är från en strategi session innan intervjun. Eller vad tror ni??? ;)


En liten snabb titt på alla tävlanden :love:














Så där ja :) Hoppas att ni gillade dom lika mkt som jag gillade dom.

Therese Mellark


Goda nyheter

Rubriken säger allt.
Men nu när Breaking Dawn fått åldersgräns 11 i sista stunden så lär inte Thg få 15. Det som avgjorde twillights Fd åldersgräns var att Bella såg så hemsk ut under graviditeten och att dom typ skär upp hennes mage.
I och för sig så har Thg ganska brutala scener eftersom filmen nästan går ut på att döda varandra men det lär gå bra.
Hjälp vad det låter som jag typ proffs bloggar för Dagens nyheter eller nåt.
Så går det när skriver berättelser är det ända man gör förutom THG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lite bättre kvalite på trailern :D



I'm so fucking excited!!!!!! Kan inte vänta !!!!!

Therese Mellark


Vi får se om jag kmr att blogga 24/7 här på länge för att min mamma har givit mig dataförbud och HG förbud. Hon tycker jag är beroende -.-' jaa jag vet jag är det men ändå.... men jag ska försöka snåla ner på HG i 2 veckor tills jag får tbx datan men jag ska försöka blogga så ofta jag kan :)

Trailer 2 THG

Spola fram till 54.56
Alltså jag sitter och bölar och skriker och SKIT ONT I HALSEN FÖR ATT JAG HAR SKRIKIT SÅ HIMLA MKT!!!!!
Vet ju inte vad jag ska säga eftersom jag bara sitter och skriker, vänta tills Therese får se det där, hon borde filma sig själv det borde jag också gjort.
AHHHHHH JAG SKRIKER OCH BÖLAR OCH SKRIKER PEEETAAA!!!!!!!<3333333:''''''((((((((
Ruth Mellark

Ritade Katniss "Fire Dress"

 
Sitter o Skissar lite på katniss Klänningar som dom beskriver i boken :) Den här ska vara "The fire dress"´så vi får se hur den kmr att bli när den äär klar.

Therese Mellark

Åldersgränser på SF bio

SF policy:

Det finns fyra åldersgränser för film i Sverige: 

Barntillåten - filmen får ses av alla. 

Tillåten från 7 år - får ses av alla som fyllt sju år. I sällskap med en vuxen får även mindre barn se filmen. 

Tillåten från 11 år - filmen får ses av alla som fyllt 11 år. I vuxens sällskap får filmen ses av barn som är 7 år och uppåt. 

Tillåten från 15 år - får bara ses av den som fyllt 15 år, utan undantag för yngre. Medtag leg (Pass är OK)

Jag typ gråter här för att detta betyder ju att om Thg INTE har åldersgränsen 11 år så får varken jag eller Therese se thg vilket också enligt oss är vårat livspremiär.
Jag kommer INTE vänta tills den kommer på BLUE RAY/DvD!!!!!!!!!!!!!
Ruth Mellark

Thg Nagellack av Kina Glaze finnas tillgänglig i butiker i februari

Kina Glaze kommer ut med en officiell "The Hunger Games nagellack samling". enligt
Bellasugar, kallade de Kina Glaze att bekräfta, och de fick veta att även om datumet inte är inställt
i sten bör dessa nyanser vara leverans ut till butikerna i februari.

Här är de nyanser:
Primrose - inspirerad av Prim
Rebel - inspirerad av Gale
Kattmynta - inspirerad av Katniss
Kol-hearted - inspirerad av District 12
Blev medlem Seam - inspirerad av sömmen
Kämpa Finish - inspirerad av natthimlen de hyllningar undersöka
Vi kunde Runaway - inspirerad av skogen Katniss och Gale jaga i
Baker Son - inspirerad av Peeta
Cina-mån - inspirerad av Cinna guld eyeliner
Brand i Flight - inspirerad av Flaming Mockingjay
Stundens hetta - inspirerad av dräkter Katniss och Peeta bära in på arenan
Flaming Gems - inspirerad av Katniss "intervju klänning
Vilken nyans tycker du?
Källa

Ruth Mellark

Nu blev tyvärr färgerna på svenska och inte på engelska men det gör inget hoppas jag. Dom finns ju i orginal språk på bilden.

En ny design :)

Nu har jag gjort en ny design :)

Jag hoppas att ni gillade den :D



En bild på Jennifer Lawrece som Katniss från filmen ;)

Therese Mellark

På Måndag kommer ännu en Trailer

På måndag smäller det nästan, för på måndag den 14/11 alltså kommer vi få en till trailer /sneak peak från The Hunger Games och båda jag och therese är väldigt taggade inför det.
I tidningen M finns nu även en affisch från THG (the hunger games) lite Btw.

Journey 2 :The Mysterious Island" Trailer


Ja jag vet att det tyvärr blivigt lite väl mycket om Josh hutcherson men det är ju så att både Therese och jah typ ÄLSKAR honom och Peeta men hur som helst här är trailern till the mysterious Island.
/Ruth Mellark

Kommentar från Therese; OMG HAN ÄR SÅ SÖT :'((((

Ny bild på Jennifer Lawrence



Riktigt cool bild från filmen!!!

Therese Mellark

Nya Trailar till Thg(The hunger games), Journey 2

Så söt var Josh i första filmen.
För 5 dagar sedan släppes två stycken trailar som Josh Hutcherson (Peeta Mellark) medverkar i.
Den ena är Journey 2 och den andra ärr en andra hungerspels trailer. Trailerna är i gruppen G vilket beryder att dom är barntillåtna(alltså trailarna). Hungerspels trailern är 2.30 och Journey 2 är 2.25.
Som om det inte vore nog med det så är Journey 2 i 3D.
Här är en Sf sida till Thehungergames
Här är en Sf sida för Journey 2
Jag hittade dessvärre inga trailar att lägga upp just nu men det kommer snart får vi hoppas.
Ruth Mellark

Här hittar ni alla som ska vara med i filmen!

http://www.imdb.com/title/tt1392170/fullcredits#cast

May the odds be ever in your favor

/Therese Mellark.

Lite SnabbFakta

Josh Hutcherson


Namn: Joshua Ryan Hutcherson
Född: 12 oktober 1992
Smeknamn: Jhutch
Från: Union, Kentucky
Familj: Mamma Michelle, pappa Chris, yngre bror Connor
Husdjur: Hundarna Diesel & Nixon, katterna Jell-O & Paw samt fiskar

Roligt fakta


Längd: 1,70 m
Favoritfilmer: "Dark Knight", "Jarhead", "Transformers", "Wanted", "Step Brothers" & "Talladega Nights".

▪ Två av hans bästa kompisar är skådespelarna Avan Jogia och Victoria Justice från TV-serien "Victorious".
▪ Jake Gyllenhaal är en skådespelare han inspireras av.
▪ Josh har velat bli skådespelare sedan han var fyra år gammal.

                                                          Jennifer Lawrence

Namn: Jennifer Shrader Lawrence
Född: 15 augusti 1990
Från: Louisville, Kentucky
Familj: Mamma Karen, Pappa Gary. Två äldre bröder Ben och Blaine


Jag vet inte lika mycket om Jennifer som Josh men jag hoppas att det dugger :)

Duktiga dom är! Gråter :'(



Dom som har gjort den här videon är väldigt proffesionella!
Jag gråter av det dom gjort och får en stor klump i magen,
Så undrar hur jag kmr att reagera på den riktiga filmen?

Josh Hutcherson (a) så söt

http://www.wlwt.com/r/29686634/detail.html Checka in videon ;)

Dagens citat

«Jag har svår att förstå mig på honom, vilket skulle kunna vara intressant undrr andra omständigheter, men just nu innebär det bara problem»
Katniss om Peeta i Hungerspelen


Woody Harrelson (Haymitch) Pratar om att jobba med Josh Hutcherson (Peeta)


"Hunger Games" is 'staggering'

Läs intervjun [länk].

Var med o rösta du också: Team Gale eller Team Peeta??

Vilken sida står du på?
Peeta eller Gale?

Nu på http://thehungergamessweden.webblogg.se
Tänker vi starta en omröstning om vilken sida dom flesta hunger spels fansen står på.

Nere i kommentar fältet får alla rösta en gång (om man skriver från anonym så gäller inte rösten)

Röstningen Avslutas den 23 Mars då premiären är och då får vi se vad dom flesta röstat på.

May the odds be ever in your favor.





Ps. Både jag och Ruth tillhör Team Peeta.


//Therese o Ruth Mellark


Håll ut

Så snart vi båda lyckas få lite kontroll över den här bloggen hoppas vi på att det kommer bli en nästan officiell Hungerspels blogg så håll ut.
/Ruth o Therese

Hej och välkommna !!!!

Hej alla HG fans och välkommna till våran nystartade svenska HG blogg!!!

Här kommer jag Therese (Mellark♥) & och min underbara vän Ruth (Mellark♥) Uppdatera så mkt som möjligt om boken The hunger games.
Vi kommer lägga ut videor, bilder från filmen, citat och mycket mer annat.

Om du vill fråga något om Hg så är det bara att kommentera. Vi vet allt!!!

Jag hoppas att du kommer vilja följa våran Hg blogg :D


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0